Sociální sítě mění fungování obchodu a služeb

Prodej a služby koncovým zákazníkům už nebudou nikdy jako dřív.

Masívní nárůst počtu uživatelů sociálních sítí vytvořil zcela nové virtuální tržní prostředí. Jestliže donedávna byl pro malou firmu velmi důležitý prodej zboží a hlavně služeb tzv. přes ulici, dnes nemohou s takto získanými zákazníky v podstatě počítat.

Proč?

Je to jednoduché. Prakticky každý uživatel sociální sítě má v portfoliu virtuálních přátel někoho, kdo požadovanou službu nebo zboží dodává, případně někoho takového zná. V nejhorším případě zná někoho, kdo zná někoho…

Šance, že se zákazník rozhodne pro dodavatele, kterého alespoň takto virtuálně zná, je výrazně větší, než že se rozhodne pro pro něj zcela neznámou firmu.

Dodavatel ze sociální sítě se zárukou.

Za největší výhodu dodavatele vybraného z přátel na sociální síti považuji v podstatě 100% záruku, že vše bude naprosto v pořádku.

Z principu nelze udělat v sociální síti více než jeden podvod a platí to jak pro dodavatele, tak i odběratele. V síti je velmi snadné o závadovém chování informovat ostatní a dotyčný si, takříkajíc, ani neškrtne.

Chápou to už i velké firmy.

Jednoznačným důkazem, že prezentace zboží a služeb na sociálních sítích funguje, je velká aktivita velkých společností, například na Facebooku.

Velké firmy jsou ve své podstatě velmi nepružné a pokud jsou tyto aktivní již dnes, malá firma musí být ještě aktivnější, a to nejpozději předevčírem.

Facebook je na nic.

Toto tvrzení ještě čas od času od manažerů některých firem slýchám. Jsou to většinou starší lidé, kterým zatím nedochází, že sociální sítě dřív nebo později trh změní. Až se to stane, bude těžké dohnat náskok těch prozíravějších. Na internetu totiž trvá všechno strašně moc dlouho.

Ivan Kvis na Facebooku.

Ivan Kvis | Vytvořte si svou vlastní vizitku

Sdílejte:

Jak se vám líbí tento článek? Pět hvězdiček znamená, že hodně. Děkujeme za vaše hodnocení.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
O autorovi

Ivan Kvis

Ivan Kvis je autorem většiny článků na Krizi v ČR. Je disčeštinyk a disfaktik. To znamená, že v jeho článcích mohou být pravopisné i faktické chyby. A jsou.

Počet komentářů: 2

  1. Dobrý den
    Malé doporučení pro všechny krachující měl jsem s.r.o. před krachem a pánové v firmy exe technology mi pomohli se jí zbavit moc děkuji a všem doporučuji kouknout na stránky. http://www.firmy-v-krizi.cz Vemola

  2. Je to poměrně špatně skrytá skrytá reklama, ale mám dnes dobrou předsilvestrovskou náladu a tak to nesmažu. Příště bych ale uvítal vaši prezentaci pomocí reklamy placené.

Vložte komentář

Váš e-mail nebude ostatním čtenářům zobrazen.


*