K tomuto zamyšlení mě přivedla složenka k zaplacení povinného ručení, která mi nedávno z mé (teď už bývalé) pojišťovny přišla. Částka byla o 500 Kč vyšší, než jsem platil minulý rok. Zřejmě odměna za svůj celoživotní bezeškodní průběh pojištění.
Já jsem si to samozřejmě líbit nenechal a uvedl jsem do pohybu vše potřebné pro změnu pojišťovny. Při takovém jednání jsem neměl ani chuť dohadovat se o ceně s pojišťovnou současnou. U nové pojistky ušetřím částku v řádu tisíců. Tímto děkuji TH za zprostředkování.
Co mi nejvíce vadí
- pojišťovna usoudila, že jsem objekt vhodný k okradení. Toto budu muset dále obsáhleji analyzovat a hledat chybu u sebe, protože tato situace nastala v poslední době ještě u jednoho subjektu (obchodní partner).
- pokud analytici v pojišťovně usoudí, že je klient okradnutelný, automaticky se o to pokusí. To je podle mého názoru velmi neetické jednání.
Je výhodnější nechat se okrádat?
Tento problém není zdaleka výsadou pojišťoven a mobilních operátorů. Z kůže nás dřou řetězce prodejen potravin, které navíc jako třešničku na přemrštěné ceny přidávají nekvalitu v zápaní Evropě nevídanou. Tento pokřivený systém evidentně funguje velmi dobře, protože nejenže dlouhodobě nedochází k žádnému zlepšení, ale právě naopak.
Ano, pro velkou část občanů ČR je to výhodnější
Pro mnoho lidí je výhodnější se nechat okrádat. Neustálé dohadování o cenách a ježdění pro potraviny k zemědělcům je totiž časově velmi náročné. Proto se lidé chovají pragmaticky a místo toho se věnují své práci a peníze navíc pro tyto zloděje raději vydělají. Těm šťastnějším navíc i po okradení nějaké peníze zbydou.
Anketa
Jak se vám líbí tento článek? Pět hvězdiček znamená, že hodně. Děkujeme za vaše hodnocení.
Buďte první, kdo přidá komentář k tomuto článku!